keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Ystävien arvo, mitä se on ja missä menee raja?

Huhhuh kylläpä sitä on viime päivinä taas sattunu ja tapahtunu.
Ei oo tännekkään kerinny oikein mitään kirjottelee ku on ollu vaan työ, sali, sali, työ, nukkuminen, työ, sali. Huhhuh en ois ikinä uskonu et tuun joskus sanomaan et oon KIIREINEN IHMINEN! Mut miepä oon!

Mut tosiaan nyt ois taas pää niin sekasin ja niska täynnä paskaa ja koko kroppa muutenki aivan kujalla et oli pakko päästä vähän purkaan ajatuksia.

Tuossa vimoset pari tuntia on pyöriny mielessä eräs kysymys. Ajatellaan että on ihmiset A, B ja C. A ja B ovat omasta mielestään samanarvoisia tälle C- ihmiselle, mutta kun nämä A ja B tekee virheen henkilölle C, C tekeekin radikaaleja ratkaisuja A:n suhteen, ja B:n kanssa mietitään vielä. Eli loppupeleissä A ja B eivät olleetkaan samanarvoisia vaikka näin luultiin. Miksihän ystäviä pistetään tällä tavalla eri arvoon?

Onhan minulla itsellänikin yksi paras kaveri ylitse muiden. Tai kaksi oikeastaan. Mutta silti.

Ja tosiaan kolmen viime päivän aikana olen saanut niskaani niin paljon paskaa ettei oo tosikaan. Ja minun raja ylittyi eilen. Ja hauskinta tässä on se että kun en ole edes tehnyt mitään. Siis ainakaan tälle ihmiselle jolta saan paskaa niskaani aivan älyttömästi. Niin silti hänellä on varaa tulla arvostelemaan minun elämää ja haukkumaan minun poikaystävää. Noh, jokainen taplaa tyylillään. Onneksi minulla on tämä jonne voin kirjoittaa ja purkautua. Olen kyllä saanut parille ystävällekin purkautua ihan nokko mut on se kiva saaha ajatuksia näin nähtäväksi. Tai mulle nyt on ihan sama ketä tämän näkkee mutta siis silleen, että se on konkreettisesti esillä. Olipa hankala sana, konkreettinen?! :D Khihi.

Muuten elämä on kyllä tosi mallillaan. Kuten juuri sanoin, ei oo ku työ, elämä, sali ja parempi puolisko, nii eipä jää oikein mitään kerrottavaa.

Paitsi et eilen saatiin kaverin kans omat kunto-ohjelmat ja tänään oli sit eka kerta sen kans. Ja me ku luultiin et ollaan oltu muka ahkeriaki salilla, ja paskat. Voin kertoa että huomena ollaan kipeitä. Mut onneksi on semmonen ohjelma joka on kahdelle päivälle ja molemmat päivät keskittyy eri kehon osiin, eli vaikka olisi kuinka kipeä edellisen treenin jäljiltä niin sei vaikuta seuraavaan treeniin mitenkään ;) kikakika!

Hirvee vauvakuumekki on, jestas!

Hitto ku ois niin kivoja kuvia tupareista, muttako sattuu kaikki olemaan toisella konneella ja oon jo niin yliväsyny että en kyllä mitenkään jaksa alkaa säätää niitä tähän tekstiin. Huhhuh.

Mutta minäpä alan odottelemaan karjun kotiin ja vetäydyn talviunille!

Oli mukava avautua

-ristamariia

10 kommenttia:

  1. Älä nyt vielä niihin vauva puuhiin ala, kyllä kerkeää myöhemminkin :) Kannattaa miettiä tarkkaan, usko mua.

    VastaaPoista
  2. Oon aina halunnu olla nuori äiti ja kyllä ollaan päätetty et jos on tullakseen niin saa tulla. Kerran oli jo tulossa mutta seki meni sitten.. :( nii sen jälkeen ollaan päätetty et kyllä se saa jo tulla. :) ja miksi miettimään? Kaikkihan me ollaan erilaisia :)

    VastaaPoista
  3. Okei, no toivotaan parasta :) Mutta se on niin ISO asia, ettei sitä oikein ymmärrä ennekuin se vauva jo on, että siksi mä kehoitin miettimään. Että mitä sä teet ja kenen kanssa, kannattaa olla varma siitä. Ja mikä vastuu, huh. En mäkään sitä aluks tajunnu, onhan se aivan valtavan ihanaa, olla äiti mutta mä olisin voinut hieman vielä odottaa, ei sillä, en mitään kadu. Ihmiset, nuoret varsinki ei sitä tajua mitä kaikkea siihen liittyy, ja se että parisuhteen pitää kyl olla täysin kunnossa, vauvalla se ei parane, senkin tulin huomaamaan. Ps: Tee kaikkia asioita nyt mitä haluat, yksin ja puolisos kans koska ku vauva tulee, sitä ei pääse tuskin edes suihkuun enää niin vaan ;)

    VastaaPoista
  4. aa totta tuokin! mutta oli se suunniteltua tai ei nii kyllä se varmasti silti tulee aina yllätyksenä että herranjesta tää ei ollukkaa nii helppoa mitä mää kuvittelin. :D mut kaikella on tarkoituksena, oon aina ollu sitä mieltä ja tulen aina olemaan :) khih!

    VastaaPoista
  5. Et oo Rista kyllä yhtään liian nuori äidiksi! Eri asia jos joku 14v ihan tarkotuksella tekee lapsia, mut kyllä sitä jo tässä iässä voi lapset pyöräyttää! Sinäki oot niin kypsä ihminen, nii miksi niitä lapsia ei vois sitte tehä. :) Onhan se vastuu siitä lapsesta kyllä melekonen, mutta ihan sama vastuu se on vaikka ois 10 vuotta vanhempiki, ei se siitä miksikää muutu. :D Iällä ei oo loppupeleissä mitää väliä näissä jutuissa, joku 20v voi olla "parempi" äiti ku joku 30v.

    Ja siis vaikka parisuhde ois kunnossa, nii ei se sitä tarkota että ku se vauva sitte syntyy nii se parisuhde jatkuu ihan samanlaisena. Yhtä hyvin voi se "täydellinen" suhdeki mennä palasiksi lapsen syntymän myötä. Ei sitä voi etukäteen tietää miten sen parisuhteen sitten käy! Turha miettiä liikaa semmosia, elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Ainahan sitä toivoo että ku lapsia tulee, nii vanhemmat pysyis silti yhessä ja onnellisina, mutta ei se vaa aina mee nii.

    Haha ja minä ku tulin muka lyhyesti vaan kommentoimaan tänne.. :D Asiahan mulla oli vaan semmonen, että jos ootte kummatki valmiita perustamaan perheen, niin siitä vaan! Mulla on niiiiiin peukut pystyssä ja toivon todellaki että te saisitte oman pienen käärön. <3 On ne lapset vaan niin ihania!

    - Nitskuuuu! ps. mulla on taas(!!) vauvakuume... :D

    VastaaPoista
  6. Ihana nähä kuinka ihan erilainen ja eri näkökannasta katsova kommentti tuli myös! Ja tosiaan ku minun oma äiti on tehny minut 35, nii mulla on jotenki penskasta asti ollu semmonen et haluun ite sit olla nuori äiti! Ja tosiaan siihenkihän kasvaa, ei kukkaan nyt herranjumala oo opetellu äipäksi tai isukiksi sen kuuluisan yheksän kuukauden aikana, saatikka että heti osais kaikki niksit ku pienokainen on maailmassa. Ja tuoki on ihan tosi, sitä parisuhteen tilaa lapsen syntymän jälkeen ei varmaan kovin moni osaa ennustaa. Seki saattaa olla omista ajatuksista tosi paljon kiinni, miten on valmis ottamaan vastaan, jne. :) Ja ikinähän se lapsen kans elo ei oo semmosta "mitä ois ajatellu", mutta varmasti, katto sitä miltä kantilta tahansa, se antaa niin äärettömän paljon. Kiiitos nita piristävästä kommentista, ja tehkäähän vain teki vielä semmonen pieni iltatähti sinne pyörimään ;)

    hihi, tuli kyllä niin hyvä mieli tuosta sinun kirjotuksesta, kiva alottaa työpäivä taas! :)

    VastaaPoista
  7. Hahaha meikä vaa sattuu olemaan aika ihana tapaus!:D Ei vaa ku mulla nii alko ärsyttämää tuo anon kommentti.. Etteköhän te oo jo miettineet ihan tarpeeksi kunnolla mitä haluatte ja ootteko valmiita saamaan lapsen! :)

    Eihän se aina ruusuilla tanssimista oo pienten lasten kans, mutta ykski ihana juttu voittaa kymmenen kiukkukohtausta ihan sata-nolla! Äitiys on vaan maailman parasta <3

    VastaaPoista
  8. No nähdään miten käy, sori mä yritin vaan varottaa. Ei millään pahalla siis :) Näet ehkä myöhemmin tai sitten et...

    VastaaPoista
  9. Mie toivon kans kovasti että käy toosiii hyvä tuuri! <3 Tulethan sitten kertomaan? :) Höh, nyt mullaki tuli vauvvakuume! Hyvää joulun odotusta, eihän sitä tiiä jos tässä joulussa on taikaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulen tietenki! Tai en ihan heti, sitten ku se on varmaa että baby kans pääsee maailmaan asti nii sitten tuun, ja hehkutan niin että teillä menee hermo! :D oi kiitos paljon, sitä samaa sinnekkin päin, ja tosiaan, toivottavasti se kuuluisa jouluntaika olisi nyt läsnä ;)

      -ristamariia

      Poista